Digitális átalakulás

Digitális átalakulás

II. Az üzleti folyamatok szétzúzása?

mert ügyfeleink is másként gondolkoznak már

2019. július 07. - Pedro78

Átbeszéltük tehát a vállalati kultúra tudatos kialakításának fontosságát, az első lépést a Digitális Transzformáció felé vezető rögös úton.

Ám a következőkben üzleti alapvetéseket rombolunk le, majd építünk újra, új elvek mentén.
De mielőtt megtesszük, azért keressünk pár okot a miértre.
Működik a cég, igaz? Tudjuk mitől "döglik a légy", s melyek a sikeres üzleti fogások az iparágban?
S bár mindig van hova fejlődni, alapjában véve elégedettek vagyunk a cég működésével, nem?
Nos, ha a fenti kérdésekből legalább kettőre IGEN a válasz, joggal kérdezhetjük, hogy
"már miért kéne nekünk még ezzel az újraszervezésel is bajlódnunk?"

Álljon itt egy éles példa.
Egy 25 éve sikeres cég, mely különböző munkagépeket biztosít nagyszabású építkezésekhez,
pl: Dubai-ba, ahol észrevette, hogy csökken a kereslet az utóbbi 2 évben, miközben célpiaca tovább építkezik és duskál a javakban.
Mi lehet az ok? Mi törte meg a töretlen sikert, s mit csináljunk másképp? - Kérdezték a fejesek egyre sűrűbben az értekezleteken.
Nos, kérdezzük meg az ügyfeleket! - jött a logikus javaslat, méghozzá egy újonc PR-os kollégától.
Mi a gond? - kérdezték. Hát, hogy nem látjuk a telefonon - mondta a fiatal építés vezető a megrendelői oldalon, hogy mikor és melyik gép fog javításra szorulni.
Nem a kötelezően előírt karbantartásra gondolunk, hanem hogy tényleg mikor kell leállni, mielőtt a baj megtörténik és kényszerleállásra van szükség, ami ugye súlyos idő és pénzveszteség.
S azt errefelé kevésbé tolerálják...

Előre tudni, hogy mikor lesz baj és azt előzzük meg? És mindezt egy telefonos app-on azonnal friss adatokat láttatva?
Így van! Van már ilyen netán? - Kérdezte az építésvezető nem titkolt elvárással a hangjában.
igen, már teszteljük! Hangzott a költői túlzás, majd megkezdődött a lázas munka, melynek eredményeképp 5 é fél hónapon belül összeállt egy felhő alapú okos rendszer alapja, ahova a világon kihelyezett éppen dolgozó munkagépek egységesen küldik a munka közben begyűjtött számadataikat, mint pl: időjárási körülmények, munkaórák száma, talaj viszonyok, építendő objektum típusa, terhelés, kezelő személyzet szakértelme és így tovább.


A központi felhőbe küldött és inteligens elemző szoftverrel megtámogatott gigászi anyagmennyiség
a világ minden tájáról (s persze ez egyre csak növekszik) már elég lesz egy idő után ahhoz, hogy egész pontosan meg tudjuk mondani az adott gép várható problémáit, s így már azt is nagy %-ban tudjuk, hogy mikor legyen a karbantartás. Persze mindezt egy jópofa telefonos app-ra küldve, hangos riasztásokkal.
Véget ért tehát a rendszeres (tervezett) leállás és időkiesés, ezentúl csak akkor tényleg állnak le a gépek,
amikor arra valóban szükség van. S mindezt úgy, hogy a meglévő erőforrásikat (a gépek) használták egy merőben új gondolat kiaknázására.

Ám ehhez szemléletmód váltás kellett a cégen belül, arra vonatkozólag, hogy mit adjunk az ügyfélnek (és azt hogyan tálaljuk), hogy elégedett legyen.
A fiatalabb generáció szavára kell tehát figyelni és alkalmazkodni hozzá,
mert ők nem fognak hozzánk alkalmazkodni, inkább nem nálunk vásárolnak...

No és akkor ezt hogyan is kezdjük?
Egy bombajó (és lehetőleg rövid) kérdőívvel a célközönség felé!
Mit szerettek a mi cégünkben? Mit nem szerettek nálunk?
Mit hiányoltok és mitől lehetnénk jobbak?

Az Amazon-nál mondjuk azt kérdezték, hogy "kedves (Z generációs) vásárló, mit utálsz a legjobban a bevásárlásban?"
A sorbanállást! Telefonon kéne intézni már ezt is. - Jött a sima válasz.
Oké, akkor nincs többé sorbanállás, jó lesz? :) Az ő megoldásukat, lásd itt: Amazon_GO

Tehát a kérdés megvan, jönnek is szépen a válaszok. Kiértékeljük és eldöntjük mit kell máshogy csinálni ezentúl.
Alap üzleti és működésbenni folyamatokat kell netán a cégben megváltoztani? Igen, lehet.

Zúzzuk szét a cég stabil üzleti folyamatait? Nem feltétlenül, maximum egyszerre csak egy folyamatot
és előtte azért legyünk tisztában azzal, hogy mi az ami jelenleg a pénzt hozza a konyhára és azt véssük kőtáblába!
Ahhoz ugyanis, hogy bátran kísérletezzünk, kell egy biztos alap, amelyre építhetünk és ami pénzt termel.

Itt jegyzem meg, hogy érdemes ezekbe a felmérésekbe a saját kollégáinkat is bevonni,
beleértve az újakat is akik friss gondolkodásmóddal jönnek a cégbe dolgozni.
Ez egy viszautalás volt az előző részre, lásd Vállalati Kultúra kialakítása.

S ha vannak szép új üzleti folyamataink, melyekkel új "típusú", modern ügyfeleket szerezhetünk,
ideje kitalálni hogyan fogjuk mindezt bent is tartani a cégben.

A következő részben végre jöhet az informatika, viva IT :)

   

  Pedro

https://www.youtube.com/pedro-digitalis_transzformacio

http://www.linkedin.com/in/peter-szekrenyi-pedro  

 

roadmap_0.png

A bejegyzés trackback címe:

https://digital-transformation.blog.hu/api/trackback/id/tr7914930850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása